Sene Başı Bilgilendirme Toplantımızı Yaptık!

21.11.2011 20:30

    

                                                         Tanıtım Toplantımızı Yaptık!

     Kilis Öğretmenevi ASO Konferans salonunda 02.11.2011 tarihinde eTwinning Projeleri tanıtım toplantımızı yaptık. Kilis merkez ve ilçelerdeki ilköğretim ve ortaöğretimdeki 90 İngilizce Öğretmeninin katıldığı toplantıda öğretmenlere eTwinning portalı, masaüstü araçları ve proje oluşturma yöntemlerini tanıttık . Toplantıda üzerinde durulan konular genel hatlarıyla aşağıdaki gibidir.  “ eTwinning projeleri modern çağın ruhuna uygun bir eğitim-öğretim modelidir. Çünkü çağımız hem teknoloji hem proje tabanlı eğitim hem de bir veya birden fazla yabancı dilin öğrenildiği bilgi çağıdır. eTwinning projeleriyle öğrenci ve öğretmenlerimiz kendi okul duvar ve sınırarını aşıyor, Avrupa’daki akranlarıyla kucaklaşıyor, hem eğleniyor hem öğreniyor,sosyalleşiyor ve kendine güven kazanıyor. Okullar internet üzerinden iletişim kurduğu ve işbirliği yaptığı için projeyle ilgili hibe, bütçe, ve resmi prosedür gibi idari şartlar bulunmuyor ve yüz yüze toplantılar gerekli değildir Öğretmen ve ortağı isteyeceği her hangi bir konuda çalışabilir. Projeler sınıf ve okul içi aktivitelerini sergiler. Ülke tanımları, kültürel ve değerlerin, gelenek ve göreneklerin tasviri ve ulusal eğitim-öğretim sistemimiz temeli projeler yapabilmek projelere örnek olabilir. Bu tür projeleri sadece İngilizce öğretmenleri değil diğer branş öğretmenlerinin de yapabileceklerini anlatmaya çalışıyoruz . Hedefimiz ilimizde tüm okulların öğretmen ve öğrencilerinin en az 1 eTwinning projesi yapmaları veya ortak olmalarınıdır. Umarım ilimiz bu anlamda bir projeler şehri olur.

     İlimiz eTwinning’de hayli yeni olmasına rağmen TOKİ ilköğretim okulu öğretmeni Nevin KARATAŞ ve öğrencileri ‘Electronic Music Teacher’ isimli projeleriyle önce Ulusal Kalite Etiketi ve daha sonra Avrupa Kalite Etiketi alarak ilimizin gurur kaynağı olmuşlardır ”  diye ekledik. Bundan sonraki süreçte il ve ilçelerimizdeki okullara çalışma ziyaretleri yaparak öğretmenlere projeler konusunda rehberlik edeceğiz ve ilimizdeki aktif proje sayısını artıracağız. Yıl sonuna doğru da il koordinatörlüğü olarak değerlendirme ve bilgilendirme toplantısı yapmayı düşünüyoruz. Amacımız öğrenci ve öğretmenlerimizin bu proje fırsatlarından en üst düzeyde faydalanmasını sağlamaktır.